2014. április 27., vasárnap

HAL(anime)

  Mai bejegyzésem témája, egy 2013-as anime mozifilm , a 'Hal', amit nem olyan régen láttam és nem mellesleg sírtam végig.

   Péntek este úgy döntöttem, hogy szükségem van egy jó kis animére, és elkezdtem a youtube-on keresgélni az anime trailerek között. Igazából valami pörgősre gondoltam és fanstasy kategóriában keresgéltem , de a több részes sorozatokról hírtelen átkattintottam egy alig egy perces bemutatóra, aminek először inkább a címe fogott meg: 'Hal'. Na , hát gondoltam ez valami japán 'Ficánka'meséi lesz...aztán saját cinizmusomon sértődtem meg. Az anime trailere elvarázsolt. Pedig nem tündérek szerepletek benne, csak két fiatal. Röktön neki is kezdtem.



      A történet a közeli jövőben játszódik, ahol a robotok már külön életet élnek, segítve az emberek kényelmét. Ezek a robotok néha emberek helyét is átvehetik terápiás célból , gyorsítva
a páciens felépülését, avagy az elveszett személy hiányának feldolgozását.
      Két főszereplőnk Haru és Kurumi szerelmes. Kapcsolatuk néha döcögős, de szeretik egymást és örökké együtt akarnak maradni. Azonban egy szerencsétlenségben egyikük meghal, s a másik teljesen belebetegedik szerelme elvesztésébe,bezárkózik, és tévképzetekben él. Hogy segítsenek rajta ,elküldik hozzá a robotot, aki felveszi szerelme alakját, és újra boldoggá teszi annak életét.


     Az alig 60 perces mozifilm minden perce újabb fordulatot hozott ,izgalmas és érzelmes volt . Az ember a történet elején úgy gondolja, hogy ez egy teljesen átlátható és megérthető, ám romantikus sztori. Én is elhittem magam, és önkényesen figyeltem a történet mentetét. Aztán egyszerűen csak leesett az álam, és csak bambultam, átvertek, de csöppet sem haragudtam.  
     A grafika egyszerűen gyönyörű és tökéletes illeszkedik a történet hangulatához. A zenéket is okosan válogatták , minden jelenethez odaillő dallamot írtak. A történetmenet is igazán érdekes, párhuzamosan láthatjuk a szerelmesek múltját és jelenjét, miközben rájövünk, hogy nem volt olyan mesés kettejük kapcsolata, mégis szerették egymást. 
 A rövid időtartalom , és a sok váratlan fordulat miatt nem tudok ennél bővebben beszámolni az animéről, de mindenkinek csak ajánlani tudom. Nem hozzú ,ezért  könnyen lehet rá időt szakítani és egy igazán elgondolkodtató művel lehettek gazdagabbak.
Azt hiszem elfogult vagyok, a pontozásom is erről uralkodik , a történetnek 9/10-et adnék. 

    


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése